Please upgrade here. These earlier versions are no longer being updated and have security issues.
HackerOne users: Testing against this community violates our program's Terms of Service and will result in your bounty being denied.

Ska hjälpa dig lite.....

edited December 2010 in Vanilla 2.0 - 2.8

Notifications (meddelanden?) Notifikationer, går att använda Meddelanden eller Underrättelser med.
Messages (meddelanden?) = Meddelanden
Roles (roller?) = Roller
Announcments = Tillkännagivanden
Sink = Sänk

//Mit freundlichem Grüssen aus Schweden.

Comments

  • Jag kan hjälpa till. Skicka en fullständig lista över allt som ska översättas så kan jag se vad jag hinner göra. Jag bytte till din locale men det var på tok för mycket tyska kvar tyvärr. Då blir inte mina medlemmar så glada tror jag. ;)
  • Kom ni vidare något med översättningen?
  • Tänkte också hjälpa till lite när tid hittas.
  • Hade varit kanon om någon kunde ordna ett bra sätt att samarbeta på översättningen, webbgränssnitt eller versionshantering och att kanske inte utgå från den Tyska översättningen..
  • yusfyusf New
    edited March 2011
    Helt grön på versionshantering, men har i alla fall upprättat ett repo på https://github.com/yusf/vanillaswedish . Bara Baseline Locale än så länge, men strukturen finns iaf. :)

    Testade den nuvarande svenska locale-filen, men den verkar inte följa den nya locale-standarden, så det blir väl att manuellt föra över strängar alternativt skriva om dem på nytt beroende på kvaliteten.
  • @yusf @theo33 @oscar @kluddkalle fungerar översättningen med senaste versionen av Vanilla? Vet du om det finns något forum som kör översättning som man kan kika på?
  • @Torbjorn
    Vad jag har sett hittar jag ingen översättning till senaste versionen, så det får bli att skriva den. Har inte haft tid att titta på det än dock :(
  • Jag kör version 2.0.6 av vanilla med svensk översättning på stridshammaren.se, men det verkar inte fungera med den senaste versionen. Hör av mig om jag får det att fungera
  • Jobbas det fortfarande på en Svensk översättning? Hojta till om ni behöver hjälp!

  • yusfyusf New
    edited January 2012

    Det jobbad för närvarande inte alls på översättning, så jag hojtar härmed! :)

  • Finns nåt klart till som funkar till senaste versionen?

  • Nah, det fanns en gammal, men den är ju utdaterad.

  • @Krigsholm Är du bra på git och sånt? Jag kan översättning skapligt, dock ej versionshantering.

  • Tyvärr, det var mer översättning jag också hade tänkt mig.

  • Jag hade helt glömt bort det här eftersom jag hade lagt mitt forum på is, men jag är på om någon jobbar på en ny översättning. Tror att anledningen att jag använde den tyska versionen som mall var att det var enklaste sättet att få med alla fraser som behövdes.

  • @KluddKalle @Krigsholm @yusf @setomidor @Torbjorn @oscar
    Nu har jag påbörjat en ny översättning, den gamla är helt bortslängd. Den nya baseras på norska översättningen, så det är väl bara att hålla tummarna för att den är hyfsat uppdaterad. Har inte kontrollerat så noga, kände att det vär bättre att passa på att jobba när andan föll på...
    Testa gärna och hojta om ni har bidrag, ska se till så att jag får mail när någon skriver här i fortsättningen, så att inte projektet blir liggande i två år till.

  • Hej! Laddade precis hem din fil, Men det blev varken Norskt eller Svenskt ? Så uppenbarligen behöver du hjälp. Hur gör jag ?

  • Jättebra att ni tar upp denna bollen. Hör av er om ni vill ha någon hjälp.

  • Hej Pehja! Såg att du hade startat ett projekt på transifex, tänkte haka på där istället nu!

  • ToddTodd Chief Product Officer Vanilla Staff
    edited September 2012

    @Torbjorn or anyone else can help out here the translation is at transifex. You need to sign up for a free account and then ask to join the Swedish team.

Sign In or Register to comment.